سئو چیست؟

سئوالی تکراری با جوابهای متفاوت!

SEO را “اس ای او” تلفظ کنین بهتر است البته که بطور دقیق میشه بهینه سازی برای موتورهای جستجو. یعنی محتوا که شامل متن و تصویر و لینک و سایر عناصر و اجزا است را با توجه به الگوریتم ها و ساختارها بگونه ای ویرایش کنیم که موتورهای جستجوگر موقع خزش و آنالیز آنها بهتر متوجه متن ؛ کلمات کلیدی و پیوندهای درونی و بیرونی بشوند و رتبه بالاتری به محتوای بدهند طوری سایت یا لینک اون محتوا که در نتایج جستجوی موتورهای جستجو که اصطلاحا SREP نامیده میشود بالاتر دیده شود.

البته سئو بیشتر برای گوگل مورد نظر قرار میگیرد ولی در پشت صجنه سایتهای مهم دیگری مانند الکسا نیز از محتوای سئو شده بخوبی برای افزایش رنک استفاده میکنند.

خوب حالا درباره موضوعی صحبت کنیم که مهم تر است و آن انواع سئو میباشد.

 

سئوی تکنیکال یا Technical SEO

سئوی ساختاری یا تکنیکال که کمتر مورد توجه سئو کاران قرار میگیرد شامل موارد مختلفی است که باید در سایت بررسی و برای بهینه سازی آن اقدام شود.برخی از مهمترین مواردی که در سئوی ساختاری باید به آن توجه کرد عبارت است از:

  • سرعت سایت
  • دیتای ساختمند یا Structure Data
  • نقشه سایت یا XML Sitemap
  • تگ زبان یا Hreflang
  • ریدارکت ها ۳۰۱ و ۳۰۲
  • توجه به پروتکل های http و https
  • توجه به حالت های ورود به سایت با www و بدون آن
  • صفحات دارای خطای ۴۰۴

برای بررسی دقیق و حرفه ای سایت خود و آشکار شدن مشکلات فنی و سئوی ساختاری ؛ با ما تماس بگیرید.

 

سئوی درونی یا On-Page SEO

سئوی داخلی یا درونی ؛ بخشی از فزایند بهینه سازی است که با محتوای درون سایت کار دارد.یعنی بهینه سازی محتوا. این محتوا اگر چه توسط گوگل قرار است بررسی شود ولی بیشتر از آن برای تجربه کاربری مهم است یعنی ارزشمند بودن محتوا و کیفیت آن باعث میشود کاربران رضایت بالاتری از آن داشته باشند و گوگل وقتی سایت را از لحاظ پارامترهای سئو بررسی میکند امتیاز بیشتری به آن بدهد.

مهم ترین مواردی که در سئوی درونی مورد نظر و توجه قرار میگیرد عبارتند از:

  • محتوای سایت
  • بهینه بودن تگ ها عنوان و متا
  • استفاده درست از تگ های عنوان بندی یا H
  • لینک سازی درونی محتوا به سایر محتواهای موجود و مرتبط در سایت
  • بهینه سازی تصاویر که شامل حجم ؛ نوع ؛ توضیح و نظایر آن میشود
  • بهینه سازی کلمات کلیدی
  • کیفیت متن و مرجع بودن و اصل بودن

یکی از موارد مهم در پیاده سازی سئوی درونی ؛ اتصال سایت به سرچ کنسول گوگل و ردیابی واژه های جستجو شده و همچنین بررسی صفحات پر بازدید است تا بر اساس نیاز مخاطبین و جستجوهای گوگل بتوان محتوا را بهینه تر کرد.

 

سئوی بیرونی یا Off-Page SEO

سئوی بیرونی یا سئوی خارجی سومین نوع سئو است که بیرون از سایت انجام میشود. در حقیقت وقتی گوگل سایتهای دیگر مخصوصا سایتهای معتبر و پر بازدید را آنالیز میکند چنانچه در آنها لینک یا ردپایی از سایت ما پیدا کند آن را ارزیابی کرده و بر اساس پارامترهایی آنها را امتیاز بندی و به رتبه سایت ما اضافه میکند.

برخی از مواردی که در سئوی بیرونی باید به آن توجه کرد عبارتند اژ:

    • لینک سازیانواع سئو
    • بازاریابی محتوا

 

  • شبکه های اجتماعی
  • بازدید و نظر نویسی سایت
  • باز نشر محتوا
  • کیفیت برند سازی

معمولا این موارد در قالب بک لینک سازی و رپورتاژ اگهی تنظیم و سفارش داده میشوند.

جمع بندی:

سئوی یک فرآیند فنی و دایمی است که توسط متخصصین سئو ؛ بازاریابی و تولید محتوا و البته در همکاری و رفاقت تنگاتنگ با توسعه دهندگان وب سایتهای انجام میشود و در این بازار رقابتی ؛ هر سایتی که محتوایی معتبرتر و جذاب تر و کاربرپسند تر تولید کند میتواند در این مسابقه رتبه بالاتر را کسب کند.

امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید؛ خوشحال میشویم نقطه نظرات شما را بخوانیم و همچنین اگر سایتی دارید برای ارائه خدمات مشاوره و انجام کارهای مربوط به سئو در خدمت هستیم.